03 آبان 1403
3

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شکی در ارزان بودن بنزین در کشور نیست اما زیرساخت‌ها برای افزایش قیمت بنزین نیز در کشور وجود ندارد، گفت: با این خودروهای بی‌کیفیت که در ایران تولید می‌شود، هر چقدر بنزین هم در کشور تولید شود، مصرف خواهد شد.

زیرساخت‌ها برای افزایش قیمت بنزین در کشور وجود ندارد
- اخبار استانها -

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در گرگان درخصوص برخی اظهارنظرها درباره قیمت بنزین و زمزمه‌هایی که درباره گرانی آن شنیده می‌شود، گفت: مخالف گرانی بنزین هستم و اغلب نمایندگان هم چنین نظری دارند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دلایل مخالفت خود با افزایش قیمت بنزین افزود: در اینکه قیمت نه فقط بنزین بلکه انرژی در کشور ارزان است شکی نیست اما باید توجه داشته باشیم که زیرساخت‌ها برای افزایش قیمت بنزین در کشور فراهم نیست.

وی ادامه داد: دولت زمانی می‌تواند این موضوع را مطرح و پیگیری کند که سازوکاری برای رفتن این پول بر سر سفره مردم بیندیشد، در غیر این صورت گرانی بنزین بیش از همه مردم طبقه پایین و آسیب‌پذیر جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

سنگدوینی با بیان اینکه یارانه بنزین به جیب ثروتمندان می‌رود، گفت: حدود نیمی از جمعیت کشور خودرو ندارند و 50 درصدی که ممکن است بعضا چند خودرو هم داشته باشند از این یارانه استفاده می‌کنند. ما هم معتقد به توزیع عالادنه یارانه بنزین هستیم به شرطی که زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: البته که حتما باید میزان مصرف بنزین را در کشور ساماندهی کنیم. بازهم تأکید می‌کنم اگر قرار است  قیمت سوخت و انرژی را افزایش دهیم باید اول سفره مردم را ببینیم‌ که این یارانه می‌تواند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مردم داده شود. هرچند معتقدم اگر غیرمستقیم باشد از تولیدکنندگان دیگر هم حمایت می‌شود. 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به کیفیت پایین خودروهای تولیدی و نقش آن در افزایش مصرف بنزین هم اشاره کرد و گفت: با این خودروهای بی‌کیفیت هر چقدر بنزین هم در کشور تولید شود، مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/582


https://gorganema.ir